ПСИХОЛОГІЧНА МОТИВАЦІЯ МОЛОДІ ДО ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
В центрі розвитку кар’єри практичним психологом проведено тренінгове заняття з учасниками освітнього процесу з професії «Кухар» на тему: «Психологічна мотивація молоді до підприємницької діяльності».
Проведене заняття дало змогу здобувачам освіти підвищити рівень внутрішньої мотивації до професійного самовизначення, розуміння власного професійного шляху. Молодь отримала більш повне уявлення про свої можливості, що в майбутньому стануть їм у нагоді зорієнтуватися у «бізнесовому морі», вирішити вид діяльності, який знадобиться для започаткування власного бізнесу.
Одним із завдань тренінгу для здобувачів освіти було заповнення таблиці «Колесо успіху», тобто, особистого бачення свого успіху у житті.
Підсумком заняття стало проходження тесту «Схильність до підприємництва».
Практичний психолог Ганна МЕЛЬНИК
«ЯК ДОСЯГТИ УСПІХУ В ПРОФЕСІЇ»
З метою формування інформаційного простору, пов'язаного з уявленнями учнів про поняття "успіх у професії" і розвиток мотивів самоактуалізації, з учнями першого курсу проведено тренінг на тему: «Як досягти успіху в професії».
Завдання тренінгу: формування в учнів уявлень про поняття "успіх", чинниках, що визначають успішність людини в житті, активізація мислення учнів, формування позитивної установки на професійне майбутнє, актуалізація прагнення до самовдосконалення і саморозвитку, усвідомлення власної ролі в побудові свого успішного майбутнього.
Учні мали можливість побачити презентацію "Притча про жабенят" та послухати виступ, підготовлений декількома учнями групи заздалегідь про успішних людей Берегівщини – Гізеллу Циполу, Шарі Федак, Ольгу Берегсасі, киянина – Миколу Амосова.
Підсумок заняття: присутнім було запропоновано записати на ватмані необхідні, на їх думку, якості успішної людини, які необхідні для самоудосконалення та саморозвитку.
Практичний психолог А. Мельник
В рамках Тижня психології зі здобувачами освіти 1-го курсу практичним психологом проведено тренінгове заняття на тему: «Регуляція емоційного стану».
Учні мали можливість спостерігати за зовнішніми виявами емоційних переживань, співвідносити назви емоцій з їх зовнішніми проявами, проектувати внутрішні переживання. Підлітки ознайомилися з різноманітними техніками експрес-регуляції емоційного стану (малювання свого настрою), способам управління диханням, управлінням тонусів м’язів.
В кінці заняття кожен учасник мав змогу висловити свою думку про навички саморегуляції емоційних станів; чи змінився емоційний стан; які відчуття відбувалися у тілі; який настрій; що саме змусило замислитися або змінити погляд на ситуацію. А також істину, що можна жити на основі реальних емоцій і можна навчитися виражати їх прийнятними способами.
Практичний психолог А.Мельник
Розпочався тиждень психології «Психологія в моєму житті» для учасників освітнього процесу в нашому закладі освіти. Девіз першого дня цього тижня: «Пізнай психологію і ти побачиш, це – цікаво».
На практичному занятті здобувачі освіти за допомогою релаксації «Психологія кольору» краще зрозуміли власні риси і якості, вибираючи кольорові капелюшки. За допомогою обраного кольору вони визначали свій тип мислення і діяльності, власну поведінку у взаємодії з іншими людьми. Кожен усвідомив: «Людина, яка думає про щось у цю мить, саме так і діє».
Практичний психолог запропонувала учасникам відслідкувати свій настрій впродовж тижня, фіксуючи його кожного дня, щоб на завершення зробити підсумок. Тобто, спробувати визначити власний стан свідомості, навчитися міняти тип мислення і діяльності в залежності від поставленого завдання.
Практичний психолог: Ганна МЕЛЬНИК
Сьогодні з учнями 1-го курсу з професії «Пекар, кондитер» практичним психологом проведено тренінгове заняття на тему: "Мої емоції, мій настрій".
Підлітки ознайомилися з впливом кольору на психологію і фізіологію індивіда. Як саме колір змінює настрій, приносить задоволення або відштовхує, підкреслює почуття.
Учасники тренінгу, обравши картки різного кольору із певними емоціями, передавали їх мімікою і жестами, а інші - мали можливість спостерігати за зовнішніми виявами емоційних переживань, співвідносити назви емоцій з їх зовнішніми проявами, проектувати внутрішні переживання.
В кінці заняття кожен учасник мав змогу висловити свою думку про навички саморегуляції емоційних станів, чи змінився емоційний стан, які відчуття відбувалися у тілі, який настрій, що саме змусило замислитися або змінити погляд на ситуацію. А ще зрозуміли істину, що можна жити на основі реальних емоцій і можна навчитися виражати їх прийнятними способами.
Практичний психолог: Анна Мельник
ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «РЕГУЛЯЦІЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ»
У закладі освіти практичним психологом проведено тренінгове заняття на тему « Стрес, мислення, конфлікт, емоції» зі здобувачами освіти першого курсу.
Завданням тренінгу була активізація процесу пізнання, навчання різноманітним технікам експрес-регуляції емоційного стану (малювання своєї негативної емоції), навчання способам управління диханням, управлінням тонусів м’язів, формування навичок довільного контролю, зняття емоційного напруження.
Кожен учасник мав змогу обрати капелюх певного кольору, згадати найнеприємнішу подію у своєму житті, озвучити її, описавши свої емоції в в тій ситуаціії. Вони висловлювали свою думку, намагалися зрозуміти свій емоційний стан, які відчуття відбувалися у тілі, який настрій, що саме змусило замислитися або змінити погляд на ситуацію, як виходили з певної ситуації.
Здобувачі освіти активно розпізнавали базові емоції та пояснювали значення емоційної саморегуляції для здоров’я людини.
Практичний психолог Ганна Мельник
В рамках Дня безпечного Інтернету з першокурсниками ліцею 6 та 7 лютого практичним психологом проведено просвітницький захід на тему: «Бережись монстрів-шахраїв».
Захід розпочався з перегляду відеороликів на дану тематику. Далі здобувачі освіти ознайомилися з поширеними сценаріями шахрайства, описом життєвих ситуацій, з якими стикаються власники платіжних карток та правилами, які стануть у нагоді: "Як вберегтися від подібних випадків".
Учасники заходу мали можливість створити стінгазети «Бережись монстрів-шахраїв», поєднуючи ситуації із порадами. А також, декорували стіннівки героями в стилі кампанії Герої # ШахрайГудбай та Герої Хелловін.
Практичний психолог: Ганна Мельник
У сучасному інформаційному суспільстві дуже важливо знати свої права. Особливо це актуально для найменш захищених верств соціуму - дітей-підлітків. Адже, дуже часто права підрослих дітей порушуються, особливо в питаннях працевлаштування.
В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля» з учасниками освітнього процесу практичним психологом проведено просвітницький захід – «Експлуатація дитячої праці – проблеми і шляхи їх вирішення». Його метою стало інформування про сучасні форми використання неповнолітніх у найбрудніших сферах економічної діяльності, про використання дітей у збройних конфліктах, про залучення неповнолітніх до торгівлі наркотиками, до роботи в секс і порно індустрії, виконання складних робіт, внаслідок чого ставляться під загрозу життя і здоров’я дитини.
Практичний психолог розповіла про основні проблеми та помилки, що виникають у неповнолітніх при влаштуванні на роботу без трудової угоди. Підсумком заходу став перегляд відеоролика «Експлуатація дитячої праці".
«СІМ’Я – ПРОСТІР БЕЗ НАСИЛЬСТВА»
7 грудня зі здобувачами освіти психологом ліцею проведено просвітницький захід на тему: « Сім’я – простір без насильства».
Увагу молоді звернено на запровадженні механізмів захисту дітей та жінок від домашнього насильства, вказано на види домашнього насильства, сучасні його прояви, на осіб, які несуть відповідальність за домашнє насильство, та на дії, які потрібно виконувати у разі домашнього насильства.
Відомо, що синя стрічка символізує синці та водночас синій колір служить постійним нагадуванням про те, що необхідно боротися з насильством – однією з найбільш поширених у світі форм порушення прав людини.
Надана інформація підвищила рівень поінформованості та усвідомлення здобувачів освіти гостроти цієї нагальної проблеми.
Як підсумок – учасники заходу переглянули фільм про насильство в сім’ї та обговорили причини, форми та ознаки цього явища, небезпечні наслідки домашнього насильства та шляхи його профілактики .
ВШАНУВАННЯ ПАМ'ЯТІ СТУДЕНТОК, РОЗСТРІЛЯНИХ У МОНРЕАЛІ
Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою.
Сьогодні, практичним психологом проведено годину спілкування зі здобувачами освіти до Дня вшанування пам'яті студенток, розстріляних у Монреалі.
В цей день, 6 грудня, 14 жінок-студенток були вбиті злочинцем лише через те, що вони були феміністками.
З нагоди цього дня у нашому ліцеї здобувачі освіти виготовили символічні Білі Стрічки як символ проти насильства над жінками та дітьми.
5 ГРУДНЯ – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ВОЛОНТЕРІВ
Кожного року, 5 грудня, волонтери в усьому світі відзначають Міжнародний день волонтерів, присвячений особам, що займаються волонтерством добровільно та безкорисливо. Особливо актуальним це свято є сьогодні, адже на плечах волонтерів лежить неабияка допомога та відповідальність під час війни.
Найбільш потужний сплеск українського волонтерства відбувся у 2014 році, коли путінська росія розв’язала проти нас так звану гібридну війну. Після повномасштабного вторгнення росії в Україну волонтерська діяльність українців збільшилася в рази.
Волонтерський рух – доброчинна діяльність, яка здійснюється фізичними особами на засадах неприбутковості, без заробітної плати, без просування по службі, заради добробуту та процвітання спільнот і суспільства в цілому. Своєю активною позицією відзначилися і учасники освітнього процесу нашого ліцею. Це вони випікали булочки, готували їжу для ВПО, плели маскувальні сітки для наших воїнів, які знаходяться на передовій.
«НЕБЕЗПЕЧНА ГРА – НЕ СТАНЬ ЖИВИМ ТОВАРОМ»
В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» до Міжнародного дня боротьби з рабством практичним психологом ліцею проведено просвітницький захід зі здобувачами освіти на тему: «Життя на продаж. Торгівля людьми. Шляхи потрапляння в рабство. Групи ризику».
Метою заходу було інформування про сучасні прояви торгівлі людьми, підвищення рівня поінформованості та усвідомлення здобувачів освіти гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорення причин, форм та ознак цього явища, показ небезпечних наслідків та шляхів потрапляння в ситуацію торгівлі людьми, ознайомлення з національними і міжнародними документами щодо попередження торгівлі людьми.
При спілкуванні з молоддю обговорено основні проблеми та помилки, що виникають у громадян України, які виїжджають за кордон, стають «живим товаром», потрапляючи в рабство.
Підсумком заходу став перегляд та аналіз учасниками заходу відеороликів із циклу документальних фільмів «Небезпечна гра – не стань живим товаром».
Зі здобувачами освіти практичним психологом ліцею проведено годину спілкування в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» до Міжнародного дня людей з обмеженими фізичними можливостями.
Відзначаючи цей день, прогресивне людство засвідчує, що громадяни з обмеженими фізичними можливостями потребують особливої уваги. Для них мають бути створені такі умови, які дадуть змогу відчувати себе рівними серед рівних. Адже саме ставлення до них визначає ступінь цивілізованості суспільства. І саме вони вимагають до себе підвищеної уваги. Ліки, продуктові набори, пільги на медичне обслуговування, пенсії і дотації, спеціально оснащені будівлі, транспорт – це все потрібно людині з обмеженими можливостями.
Але не будемо забувати про головне – найбільше, чого потребують такі люди – це наша увага та розуміння. Переймаючись буденними проблемами, ми повинні замислюватись над непростою долею людей з вадами здоров`я і не тільки в такий день, а й протягом усього року не забувати про те, що поруч із нами живуть співгромадяни, які потребують нашої допомоги та уваги.
До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом з учнями перших курсів проведено просвітницький захід на тему : «ВІЛ /СНІД – небезпека і профілактика ».
СНІД в Україні – нагальна проблема людства. Кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, і зробити все можливе, щоб уберегти себе, своїх рідних та близьких від цієї страшної інфекції, бо СНІД може увійти практично в кожний дім, кожну сім'ю.
Бесіду проведено з метою ознайомлення учнів з основними шляхами зараження цією хворобою, захисту від СНІДу, профілактики цієї хвороби.
Для змістовного ознайомлення молоді з небезпекою, яку несе СНІД , продемонстровано відеофільм, що розкриває основні чинники, які сприяють зараженню цією хворобою, ознайомлено з захистом та із уникненням небезпек бути ВІЛ інфікованим.
В кінці бесіди було проведено анкетування « Моє ставлення до ВІЛ – інфекції» для виявлення думки присутніх щодо відношення до цієї світової проблеми.
Учні отримали інформацію про Статті Кримінального Кодексу України, які передбачають кримінальну відповідальність щодо поведінки людей, які знають про своє захворювання, але приховують його і заражають інших людей.
ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ «16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА»
Сьогодні практичним психологом закладу освіти проведено просвітницький захід з групами першокурсників на тему «Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок» в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».
Метою акції є привернення уваги здобувачів освіти до такого актуального питання, як жорстоке насильство в сім’ї над жінками, а ще надано поради задля мети протистояння дій у випадку різних видів насильства.
Важливим елементом цього заходу є усвідомлення учасниками, ситуацій в яких є насильство над людиною. А це неприпустиме і не має значення ні стать, ні вік. Лише виховуючи свідоме покоління можна подолати цю нагальну проблему людства.
На завершення години спілкування здобувачі освіти першого курсу переглянули відеофільм «Я отримала сьогодні квіти».
МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ВІДМОВИ ВІД КУРІННЯ
Щорічно у третій четвер листопада відзначають Міжнародний день відмови від куріння. Практичним психологом. проведено просвітницький захід з першокурсниками нашого ліцею на тему: «Куріння – згубний вплив на організм підлітка».
Актуальність теми профілактики куріння зумовлена тим, що вона є основною проблемою, яка потребує рішучих профілактичних дій. Ранній початок вживання тютюну є передвісником появи проблем, пов’язаних з наркотиками і алкоголем. Адже тютюн, є легальним наркотиком, який руйнує психічне і фізичне здоров’я підлітка і впливу якого можна запобігти у результаті припинення його вживання.
Здобувачі освіти отримали інформацію про міфи (хибні твердження ) та факти про паління звичайних сигарет, кальяну, електронних сигарет. Кожен підліток усвідомив наслідки ризикованої поведінки, а водночас і те, як цьому ризику можна запобігти і зробити для себе вибір.
На завершення заходу учасники заповнили анкету «Твоє ставлення до тютюнопаління». Кожен підліток усвідомив наслідки куріння, а водночас і те, як цьому ризику можна запобігти і зробити для себе вибір.
МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З НАСИЛЬСТВОМ І БУЛІНГОМ
В перший четвер листопада відзначають Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом. У групі першого курсу проведено годину психолога на тему: «Не допустимо цькування. Скажемо булінгу – НІ»
Цей день є важливим нагадуванням про те, що будь-яка форма насильства в закладі освіти порушує права учнів на освіту, здоров’я та благополуччя.
Психолог ліцею узагальнила та систематизувала знання учасників освітнього процесу про види булінгу та захисту їх від будь-якого насильства.
Під час бесіди здобувачі освіти мали змогу визначити для себе наслідки насильницької поведінки, ознайомитися із рекомендаціями та порадами боротьби з булінгом.
Підсумком заняття стало анкетування «Булінг та його прояви в підлітковому віці».
З групою першокурсників проведено тренінгове заняття на тему: «Я у своїй групі»
Завданням тренінгового заняття було продовження пізнання учнівського колективу, стадії його розвитку, створення групового портрету здобувачів освіти, сприянню усвідомленню важливості згуртування учнівського колективу, пізнання способів ефективної взаємодії, та активізувати відчуття особистості.
Вправа «Манний насип» наочно продемонструвала, що окрема крупинка із цього насипу – це є окрема людина. Начебто всі разом, і водночас кожен сам по собі. А для того, щоб група була об’єднана, необхідно іти назустріч один одному, приносити радість і задоволення.
Наприкінці заняття коженмав змогу розказати про те, які почуття виникали при виконанні вправ та малював свої відчуття.
МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ДІТЕЙ
Сьогодні у нашому ліцеї зі здобувачами освіти було проведено годину психолога присвяченого Міжнародному дню захисту дітей.
На жаль, День захисту дітей 2023 в Україні проходить в умовах повномасштабної війни. Сотні тисяч дітей були змушені тимчасово виїхати з країни, десятки тисяч перечікують повітряні тривоги в укриттях, тисячі живуть в зоні бойових дій. Війна торкнулася життя кожного маленького українця. Тому, в це свято дорослим особливо важливо підтримати дітей і показати, що ми завжди поруч.
Кожен з нас може змінити життя хоча б однієї дитини, зробити її щасливою та впевненою в майбутньому. А спільними зусиллями можна змінити світ дитини на краще, розфарбувати його яскравими подіями та наповнити добром і людським теплом. Для цього потрібна наша перемога над ворогом.
Разом до ПЕРЕМОГИ!
Четвертий день тижня психології: «Ніколи не падай духом! Впевнено іди до своєї мети!».
Зі здобувачами освіти практичним психологом проведено тренінгові заняття : « Я – Людина, моє життя прекрасне! Я та інші», під час якого, продовжено активне усвідомлення учасниками своїх можливостей і здібностей, визначати власні духовні цінності та їх вплив на життя. Більше пізнання способів ефективної взаємодії учнівського колективу, формування життєвих цінностей та усвідомлення важливості згуртування групи.
Молодь мала можливість пройти тестування «Ви та інші люди».
Також в цей день здобувачі освіти взяли участь у груповій роботі «Моя професія – започаткування власної справи».
А з педагогічним колективом було проведено тренінг: «Попередження та профілактика емоційного вигорання педагогів», де педагогів вчили вмінню розвивати та керувати емоціями, контролювати їх, удосконалювати навички спілкування з колегами та зі здобувачами освіти, виявляючи доброзичливість, ввічливість, тактовність, сприяти усвідомленню впливу емоцій на стан здоров’я – власного та оточуючих.
Третій день тижня психології пройшов під гаслом: «Якщо ви хочете, щоб життя вам посміхалося, подаруйте йому спочатку гарний настрій».
Зі здобувачами освіти практичним психологом проведена групова робота «Вчимося мислити позитивно». Є моменти, колилюдині важко впоратися з неприємними думками, коли навколо суцільний негатив. Тоді треба заохочувати себе, робити те, що подобається або те, що приносить задоволення та щастя. Дивитися смішні фільми, пити з друзямикаву, робити прості, повсякденні речі, які дарують позитив.
А з педагогічним колективом проведено тренінг: «Як започаткувати власну справу. Виміряй свою бізнес – жилку». В наш час у багатьох виникає думка про власний бізнес. Все ж таки він приноситьне тільки прибуток, а й дарує відчуття свободи.
На завершення заходів, проведених цього дня, стали рекомендації практичного психолога для всіх учасників освітнього процесу: «Способи відновлення рівноваги».
Практичний психолог: Ганна МЕЛЬНИК
Другий день тижня психології пройшов під девізом: « В кожній людині є сонце, тільки дайте йому світити».
Зі здобувачами освіти проведено тренінгове заняття «Регуляція емоційного стану», мета якого навчити молодь розрізняти і контролювати свої емоції. Також вчилися розвивати здібності регуляції емоційного стану, освоювали способи саморегуляції, виявляли позитивне і негативне ставлення до навколишнього світу. Кожен мав змогу визначити за допомогою тесту рівень власної емоційності.
Підсумком заходу стали, заздалегідь підготовлені здобувачами освіти, висловлювання «Думки видатних людей».
Розпочався тиждень психології «Психологія в моєму житті» для учасників освітнього процесу в нашому закладі освіти. Девіз першого дня цього тижня: «Пізнай психологію і ти побачиш, це – цікаво».
На практичному занятті здобувачі освіти мали змогу за допомогою релаксації краще зрозуміти притаманні риси і якості себе, вибираючи кольорові капелюшки. За допомогою вибраного кольору вони визначали свій тип мислення і діяльності, власну поведінку у взаємодії з іншими людьми. Кожен усвідомив: «Людина, яка в цю мить думає і поступає саме так».
Практичний психолог запропонувала учасникам відслідкувати свій настрій впродовж тижня, фіксуючи його кожного дня, щоб на завершення зробити підсумок, тобто, отримати потрібний стан свідомості, навчитися міняти тип мислення і діяльності в залежності від поставленого завдання.
ПСИХОЛОГІЧНЕ ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ
Представницями МБО «БФ СОС Дитячі Містечка» - неурядовою, неполітичною, нерелігійною, благодійною організацією, Анастасією Карандашовою та Одександрою Цигика, проведено тренінгове заняття з педагогами Берегівського професійного ліцею сфери послуг на психологічну стійкість та витривалість.
Адже, педагогічні працівники також потребують допомоги у піклуванні про власний психоемоційний стан. Саме цьому і навчали психологи даної організації: технікам із саморегуляції та підтримці загального емоційного стану. Педагог повинен підтримувати здобувачів освіти, демонструючи, перш за все, власну стійкість й спокій у тривожних та напружених ситуаціях. Тому заняття було і цікавим, і корисним, і повчальним, і змістовним! Тож, щиро вдячні нашим колегам!
МИ ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ
Сьогодні, до Всесвітнього дня здоровִ’я, практичним психологом проведено просвітницький захід на тему «Ми обираємо здоровий спосіб життя»
Здобувачі освіти мали можливість поспілкуватися про їх бачення негативного впливу на молодий організм паління, наркотичних речовин, дошлюбних статевих стосунків.
Підсумком заходу стало анкетування «Молодь Берегівщини обирає здоровий спосіб життя», де більшість респондентів групи вважають вживання тютюнових виробів серйозною проблемою для здоров’я, негативно ставляться до наркотиків, вважають, що починати дошлюбні статеві стосунки потрібно в тому разі, коли молоді люди готові брати на себе відповідальність за свої дії.
Насолоджуймося здоров’ям! Працюймо над собою! Бо ми цього варті!
ТРЕНІНГ «НАСИЛЬСТВО, ЖОРСТОКА ПОВЕДІНКА: ФОРМИ ВИЯВЛЕННЯ, ПРОФІЛАКТИКА, ДОПОМОГА»
Зі здобувачами освіти першого курсу практичним психологом проведено тренінг на тему: «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога».
Мета тренінгу розкрити підліткам уявлення про проблему насилля й жорстокості, наслідків для нихта членів їх родини, ознайомлення молоді з поняттям «булінг», видами булінгу, як захиститись від будь-якого насильства.
Учасники заходу мали можливість розглянути Закон про відповідальність за вчинення протиправних дій щодо різних форм насильства. Під час заходу використані ситуаційні вправи, які дали змогу отримати нові знання, визначити для себе наслідки насильницької поведінки, Також, першокурсники ознайомилися із рекомендаціями та порадами боротьби з булінгом у закладі освіти.
З метою визначення проблеми булінгу серед учнів проведено анкетування «Булінг та його прояви в підлітковому віці».
Завершено тренінгове заняття притчею «Про подвійну сутність людини»
Сьогодні в групах першого та другого курсів практичним психологом проведено просвітницький захід на тему «Моє здоров’я – мій вибір».
Актуальність теми профілактики тютюнопаління зумовлена тим, що вона є основною проблемою, яка потребує рішучих профілактичних дій. Ранній початок вживання тютюну є передвісником появи проблем, пов’язаних з наркотиками і алкоголем.
Здобувачі освіти мали можливість отримати повідомлення про міфи (хибні твердження ) та факти про паління. Знання про паління та його вплив на організм людини допоможуть уникнути небезпеки. Кожен підліток може усвідомити наслідки куріння для організму і зробити для себе вибір.
Підсумком заходу стало заповнення анкети «Молодь Берегівщини обирає здоровий спосіб життя», де більшість респондентів групи вважають вживання тютюнових виробів серйозною проблемою для здоров’я, негативно ставляться до тютюну, вважають, що потрібно розмовляти з ровесниками та показувати спеціальні фільми аби ті нарешті зрозуміли, що тютюнові вироби шкідливі.
ПСИХОЛОГІЧНА МОТИВАЦІЯ МОЛОДІ ДО ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
В центрі розвитку кар’єри практичним психологом проведено тренінгове заняття з учасниками освітнього процесу за професією «Кухар» та « Пекар, кондитер» на тему: «Психологічна мотивація молоді до підприємницької діяльності».
Проведене заняття дало змогу здобувачам освіти підвищити рівень внутрішньої мотивації до професійного самовизначення, розуміння власного професійного шляху. Молодь отримала більш повне уявлення про свої можливості, що в майбутньому стане у нагоді зорієнтуватися у «бізнесовому морі», вирішити вид діяльності, який знадобиться для започаткування власного бізнесу.
Одним із завдань тренінгу для здобувачів освіти було заповнення таблиці «Колесо успіху», тобто, особистого бачення свого успіху у житті.
Підсумком заняття стало проходження тесту «Схильність до підприємництва»
ВІДМОВА ВІД КУРІННЯ – ОДНА З КРАЩИХ РЕЧЕЙ, ЯКУ МОЛОДЬ МОЖЕ ЗРОБИТИ ДЛЯ СВОГО ЗДОРОВ’Я
Сьогодні зі здобувачами освіти першого курсу проведено профінформаційний захід на тему «Шкідливий вплив електронних сигарет. Чи безпечні електронні сигарети?»
Серед молоді електронні сигарети популярніші за будь-які традиційні тютюнові вироби. Існує три причини, через які електронні сигарети можуть бути особливо спокусливими для молоді.
По-перше, багато підлітків вважають, що вейпінг менш шкідливий, ніж куріння.
По-друге, електронні сигарети можуть мати нижчу вартість, ніж традиційні.
По-третє, картриджі для вейпів часто складаються із таких ароматизаторів як яблучний пиріг чи кавун, які приваблюють молодих саме користувачів. Сигарети без запаху приваблюють менше.
Практичний психолог довела здобувачам освіти, що куріння електронних сигарет підвищує ризики хронічних обструктивних захворювань легень, раку легень та серцево-судинних захворювань. Нікотин є основним компонентом як звичайних, так і електронних сигарет.
На завершення заходу кожен підліток усвідомив наслідки вейпінгу, а водночас і те, як цьому ризику можна запобігти і зробити для себе вибір.
Практичний психолог : Ганна МЕЛЬНИК
СПОСОБИ ЗНЯТТЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ВТОМИ
З педагогічними працівниками закладу освіти напередодні початку ІІ семестру навчального року практичним психологом проведено лекцію бесіду на тему: «Емоційне вигорання: причини виникнення, ознаки та симптоми». Учасникам заняття було висвітлено поради та рекомендації щодо цієї теми. А на завершення проведено анкетування «Методика дослідження синдрому «вигорання».
Наступним етапом низки завдань психологічної роботи стало проведення тренінгового заняття «Попередження емоційного вигорання педагогів», на якому викладацький склад ліцею ознайомлено з поняттям професійного вигорання, його симптомами, причинами виникнення та засобами профілактики. При проведенні тренінгу практичним психологом застосовано арт – терапевтичну техніку.
За два дні психологічних занять його учасники вивчали особливості власного сприйняття життєвих ситуацій, формування власного «Я», оволодівали навичками саморегуляції емоційного стану. Вони розглянули способи зняття психологічної втоми задля можливості адекватного ставлення до професійних і життєвих труднощів, глибшому самопізнанню, особистісному зростанню та духовному добробуту.
ЖИТТЯ ВІЛЬНЕ ВІД НАРКОТИКІВ
Вживання наркотичних речовин є сьогодні однією з найгостріших проблем, які постають перед суспільством. Досить великий відсоток правопорушень скоєно в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Уперше більшість людей вживає наркотики добровільно, із різних причин, але повторне вживання може призвести до змін у мозку, у результаті чого людина може бути не здатною опиратися інтенсивному потягу до ПАР.
До психоактивних речовин належать алкоголь, наркотичні речовини, окремі лікарські та інші засоби.Залежність розглядають як хронічне захворювання, а не брак волі чи прояв поганого характеру.
Тому, задля попередження виникнення проблеми алкогольної та наркотичної залежності серед молоді в майбутньому, громадська організація «Нарконон» пропонує прослухати лекцію «Вся правда про наркотики», яку читає діючий військовий ЗСУ Валерій Маркус, та прочитати електронну брошуру «10 точних фактів про наркотики».
У рамках Всеукраїнської акції « 16 днів без насильства» практичним психологом проведено просвітницький захід у групі першокурсників до Міжнародногодня прав людини на тему «Права та обов’язки дітей та підлітків».
Міжнародна акція "16 днів проти насильства" проходить щорічно з 25 листопада по 10 грудня.
10 грудня – Міжнародний день прав людини.
Дати початку та завершення Акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.
Акція “16 днів проти насильства” — це нагода ще раз нагадати громадськості про існування цих проблем у суспільстві, підвищити рівень обізнаності підлітків щодо усіх форм насильства,запобігання та протидії домашньому насильству та торгівлі людьми, продовжити процес створення недискримінаційного простору для життя, розвитку і професійного зростання кожної людини та захисту її прав.
Під час бесіди учасники освітнього процесу дізналися, про міжнародний правовий документ Конвенція ООН «Про права дитини», у якому закріплені гарантії прав дитини. Він поєднав у собі високі соціально-моральні та правові норми міжнародного стандарту й педагогічні основи спілкування дорослих із дітьми.
У ході заходу доречним був відеоролик, який розкрив основні принципи Конвенції.
Практичний психолог: А.Ю.Мельник
Кожного року, 5 грудня, волонтери всього світу відзначають Міжнародний день волонтерів, заснований Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй в 1985 році. З нагоди цієї дати у нашому закладі освіти практичним психологом проведено просвітницький захід зі здобувачами освіти першого курсу.
В Україні волонтерство запрацювало з новою силою під час революції Гідності, бойових дій на Сході та, особливо сьогодні, в час повномасштабної війни. За тисячами військових на фронті стоїть армія волонтерів, яка забезпечує бійців практично усім: часом, грішми, часто здоров'ям і життям.
Від початку війни члени колективу нашого ліцею брали активну участь у волонтерському русі. Вони плели маскувальні сітки, відносили теплі речі та ковдри в гуманітарні центри, знаходили потрібні ліки та збирали аптечки, передавали на передову. Учні нашого ліцею готували різні хлібопекарські вироби для тимчасово переселених осіб, а майстри виробничого навчання щоранку – поживні сніданки тим, хто стоїть на захисті нашої незалежності.
Сьогодні волонтерський рух має глобальний характер. Волонтерська діяльність як прояв милосердя і доброчинності буде існувати доти, доки існує потреба людей у тій чи іншій допомозі та обмежена державна участь у задоволенні потреб своїх громадян, їхній соціальній підтримці.
Практичний психолог: Анна Мельник
ВІЛ /СНІД – НЕБЕЗПЕКА І ПРОФІЛАКТИКА
1 грудня 2022 року до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом практичним психологом ліцею у групах першого та другого курсів проведено годину психолога на тему: «ВІЛ /СНІД – небезпека і профілактика».
Здобувачі освіти отримали детальну інформацію про хворобу, шляхи зараження та її попередження. За допомогою перегляду соціальних роликів та спільного обговорення даної теми психолог зуміла донеcти інформацію про важливість даної суспільної проблеми, яка допоможе сформувати навики безпечної поведінки молоді у небезпечних ситуаціях.
Кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, і зробити все можливе, щоб уберегти себе і своїх рідних та близьких від цієї страшної інфекції, бо СНІД може увійти практично в кожний дім, кожну сім'ю.
Недаремно, червона стрічка – офіційний міжнародний символ розуміння проблеми та боротьби зі СНІДом.
Підсумком години психолога стало анкетування «Моє ставлення до ВІЛ- інфекції» задля виявлення думки учнів щодо відношення до цієї світової проблеми.
Практичний психолог : Мельник А.Ю.
ТРЕНІНГ «НАСИЛЬСТВО, ЖОРСТОКА ПОВЕДІНКА: ФОРМИ ВИЯВЛЕННЯ, ПРОФІЛАКТИКА, ДОПОМОГА»
Підвищена тривожність, духовна спустошеність, байдужість, цинізм, жорстокість, агресивна поведінка зумовлює зростання різних відхилень в особистісному розвитку та поведінці підлітків.
В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» продовжено роботу зі здобувачами освіти нашого ліцею.
Практичним психологом проведено тренінгпідназвою: «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога» у групі першого курсу.
Мета тренінгу сформувати уявлення про проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для підлітків чи членів їх родини, ознайомлення молоді з поняттям «булінг», видами булінгу, як захиститись від будь-якого насильства.
Учасники заходу мали можливість розглянути Закон про відповідальність за вчинення протиправних дій щодо різних форм насильства. Під час заходу використані ситуаційні вправи, які дали змогу отримати нові знання, визначити для себе наслідки насильницької поведінки, Також, першокурсники ознайомилися із рекомендаціями та порадами боротьби з булінгом у закладі освіти.
З метою визначення проблеми булінгусередучнів проведено анкетування «Булінг та його прояви в підлітковому віці».
Завершено тренінгове заняття притчею«Про подвійну сутність людини»
Практичний психолог: Ганна Мельник
Кожна людина, незалежно від раси, національності, статі, хоче прожити щасливе життя, «бути рівною серед рівних». Це означає самостійно визначити свій життєвий шлях і його пріоритети, самостійно обрати майбутню професію, повністю реалізувати свої таланти та мрії. Для цього потрібно знати свої права й уміти їх захищати. Треба знати, як і де вони порушуються, і вчитися активно протистояти цьому, боротися з несправедливістю.
У 2005 році в Україні було прийнято Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». Досягнення такої рівності, на перший погляд, здається простою та звичайною справою. Досі потужною є громадська думка про те, що успішне життя жінки співвідноситься тількисім’єю та дітьми, а чоловіка – з кар’єрою і фінансовою заможністю. Можливо, тому в багатьох сім’ях вихованням дітей частіше займаються мами. Саме вони несуть за це головну відповідальність, хоча, така ж відповідальність має бути й у татусів. От чому було прийнято Закон, який захищає права жінок і чоловіків на власний вільний вибір у всіх царинах життя, «на рівний розподіл професійних і сімейних обов’язків».
Ці питання обговорено та проаналізовано практичним психологом ліцею зі здобувачами освіти І курсу.
Щасливими можуть бути тільки вільні люди. Потрібно вчитися бути вільними, позбавлятися страхів та упереджень, переборювати стереотипні уявлення про ролі жінок і чоловіків у родині та суспільстві.
Практичний психолог: Анна Мельник
КІБЕРБУЛІНГ АБО АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТІ.
Тиждень інформатики розпочався спільним проектом викладача інформатики та практичного психолога «Кібербулінг або агресія в Інтернеті».
Інтернет-технології стали природною складовою життя сучасної молоді. Комп’ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості, задовольняє потребу підлітків у лідерстві.
Цей проект проводився з метою залучити до поважливого онлайнового спілкуваннядля просуваннябезпечного та позитивного використанняцифровихтехнологій наших здобувачів освіти.
Вони мали змогу засвоїти деякі правила:
* критично ставитися до інформації в Інтернеті. Не все, що написано вмережі – правда. Якщо є сумніви в достовірності–запитуєте у старших.
* дотримуватись правил поведінки в мережі. В Інтернеті вони такісамі, як і в реальності, зокрема, повага до співрозмовників;
* оволодіти навичкамибезпечногокористування Інтернетом, використовувати його за призначенням.
Також в рамках цього проекту практичним психологом ліцею проведено просвітницький захід на тему: "Правила безпеки стосунків в онлайні. Кілька слів про кібербулінг та секстинг"
Треба пам’ятати, що кожен має право на повагу і доброзичливе ставлення до себе. І саме тому ні з кого не можна знущатися – ні в реальному, ні у віртуальному світі.
Викладач інформатики: Тетяна ЛОМАГА
Практичний психолог: Анна МЕЛЬНИК
ЧОРНО-БІЛІ ДНІ, ОЧІКУВАННЯ ТА РЕАЛЬНІСТЬ, ПРАВО ТА ВИБІР, СЛОВА, ЯКІ СКАЗАНІ ЛЮДИНІ. ЕМОЦІЇ ТА БІЛЬ, ЯК РОЗІРВАТИ КОЛО НАСИЛЛЯ. ХТО ДОПОМОЖЕ.
25 листопада 2022 року фахівець в галузі права: Пилипчинець М.І - завідувач сектору Берегівського бюро правової допомоги Мукачівського МЦ, провела зі здобувачами освіти право-просвітницький захід на базі Берегівського професійного ліцей у сфері послуг на тему: «Алгоритм дій постраждалої особи від домашнього насильства».
Фахівчиня правової допомоги звернула увагу на алгоритм дій:
що робити у разі вчинення домашнього насилля;
право постраждалих осіб від домашнього насилля на безоплатну вторинну правову допомогу;
куди звернутися для психологічної підтримки та реабілітації.
Подивилися та обговорили відеоролик «Мені сьогодні подарували КВІТИ».
Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» гарантує допомому і захист особам, які постраждали від таких видів домашнього насильства:
1) економічне насильство - форма домашнього насильства, що включає умисне позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна, коштів чи документів або можливості користуватися ними, залишення без догляду чи піклування, перешкоджання в отриманні необхідних послуг з лікування чи реабілітації, заборону працювати, примушування до праці, заборону навчатися та інші правопорушення економічного характеру;
2) психологічне насильство - форма домашнього насильства, що включає словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, якщо такі дії або бездіяльність викликали у постраждалої особи побоювання за свою безпеку чи безпеку третіх осіб, спричинили емоційну невпевненість, нездатність захистити себе або завдали шкоди психічному здоров’ю особи;
3) сексуальне насильство - форма домашнього насильства, що включає будь-які діяння сексуального характеру, вчинені стосовно повнолітньої особи без її згоди або стосовно дитини незалежно від її згоди, або в присутності дитини, примушування до акту сексуального характеру з третьою особою, а також інші правопорушення проти статевої свободи чи статевої недоторканості особи, у тому числі вчинені стосовно дитини або в її присутності;
4) фізичне насильство - форма домашнього насильства, що включає ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, а також незаконне позбавлення волі, нанесення побоїв, мордування, заподіяння тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості, залишення в небезпеці, ненадання допомоги особі, яка перебуває в небезпечному для життя стані, заподіяння смерті, вчинення інших правопорушень насильницького характеру.
Крім того, працює Національна дитяча «гаряча лінія» за безкоштовним номером 0 800 500 225 (зі стаціонарного телефону) і безкоштовним коротким номером 116 111 (з мобільного). Також, усі охочі можуть безпосередньо звернутися за допомогою до центрів та бюро правової допомоги або ж зателефонувати до центру системи БПД за номером 0 800 213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).
За безоплатною правовою допомогою звертайтеся: Берегівське бюро правової допомоги,
пл.Кошута,буд.1 , м. Берегове, 90202, Україна, Телефон: +380932795737
Додатково
Однак цьогоріч хочемо привернути увагу до ще однієї теми — численних воєнних злочинів російської армії.
Система БПД може:
допомогти у боротьбі з домашнім насильством
захищати інтереси потерпілих від кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості, катування або жорстокого поводження під час воєнних дій чи збройного конфлікту у кримінальних провадженнях, розпочатих за фактом вчинення таких кримінальних правопорушень.
Практичний психолог: Ганна МЕЛЬНИК
ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ «16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА»
Щороку в Україні, як і всій Європі, з 25 листопада по 10 грудня проходить Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка покликана в першу чергу привернути увагу громадськості до актуальних для суспільства проблем подолання насильства в сімї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.
Сьогодні, 25 листопада, у нашому закладі освіти стартувала акція до Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства над жінками, де практичний психолог із здобувачами освіти перших курсів обговорили актуальні питання щодо цієї теми.
Важливим елементом цього заходу є закладення у свідомість молоді поняття, що будь-яке насилля над людиною неприпустиме (не має значення ні стать, ні вік), першочергово - це виховна робота з підлітками. Адже, лише виховуючи свідоме покоління, можна подолати цю нагальну проблему людства.
На завершення години спілкування учасники освітнього процесу переглянули відеофільм «Домашнє насильство».
Практичний психолог : Анна Мельник
ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Задля забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану із третьокурсниками нашого закладу освіти практичним психологом ліцею систематично проводяться онлайн і офлайн заходи як групові так і індивідуальні, а саме: спілкування, бесіди, тренінги, тестування, корекційні вправи тощо.
Про емоційний стан здобувачів освіти в ці важкі часи, про ставлення членів родини та друзів до подій, які відбуваються в країні та їх ставлення до цього – є тематикою цих онлайн та офлайн занять. Адже, в цей буремний час, кожен, як ніколи, потребує психологічної підтримки та допомоги.
Практичний психолог: Ганна МЕЛЬНИК
3 ГРУДНЯ МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ
В рамках проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» зі здобувачами освіти практичним психологом проведено просвітницький захід до Міжнародного дня людей з інвалідністю, який відзначають щороку 3 грудня.
Милосердя, чуйність, співчуття до слабших споконвіку були характерною рисою українського народу. Тому відзначення Міжнародного дня інвалідів –це нагадування всім про обов’язок перед людьми, що потребують захисту та підтримки завжди, а особливо у цей непростий час.
Це свідчення того, що громадяни з обмеженими фізичними можливостями потребують особливої уваги. Для них мають бути створені такі умови, які дадуть змогу відчувати себе рівними серед рівних. Адже саме ставлення до осіб з інвалідністю визначає ступінь цивілізованості суспільства.
У цей день ми приєднуємося до цієї міжнародної ініціативи. Захищаючи гідності людей з інвалідністю ми захищаємо своє людське обличчя. Інвалідність – це не вирок.
Проведений захід до Міжнародного дня інвалідів нагадав підліткам, що поруч живуть люди з обмеженими можливостями, які потребують особливої уваги і яким ми повинні допомогти відчути себе рівними серед здорових співгромадян України.
Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю.
Не залишайтеся байдужими!
Практичний психолог Ганна Мельник
ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ «16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА»
Щороку в Україні, як і всій Європі, з 25 листопада по 10 грудня проходить Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка покликана в першу чергу привернути увагу громадськості до актуальних для суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.
Сьогодні, 25 листопада, у нашому закладі освіти стартувала акція до Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства над жінками,де практичний психолог обговорювала із здобувачами освіти перших курсів актуальні питання.
Насильство в сім’ї, зокрема серед жінок ,— проблема, яка існує у кожній країні світу. Вона не має кордонів, рамок морального та матеріального добробуту. Тому жінки, або з гіркого досвіду, або через загрозу насильства, не можуть в повній мірі користуватись своїми ж правами.
Класні керівники, викладачі, практичний психолог проводитимуть години спілкування на теми: «Види і форми насильства в сім’ї», «Попередження домашнього насильства», «Профілактика ВІЛ-інфекцій та СНІДу», «Торгівля людьми – ганебне явище сучасності»,«Вплив алкоголю, наркотиків, тютюнопаління на поведінку людини», «Небезпечні ігри», «Життя – це Божий дар. Зумій його прожити».
Практичний психолог : А. Мельник
ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «ВЧИМОСЯ КОНТРОЛЮВАТИ ЕМОЦІЇ»
З учасниками освітнього процесу першого курсу за професією «Пекар,кондитер» проведено тренінгове заняття на тему «Вчимося контролювати емоції»
Метою заняття навчити здобувачів освіти розрізняти, називати, виражати і контролювати свої емоції. Розвивати толерантне, позитивне ставлення до людей. Формувати позитивне ставлення до ровесників. Виховувати у підлітків почуття поваги, розуміння, співчуття, розвивати зниження рівня агресивності.
Учасники заняття мали можливість відчути переживання, які виникають під час спілкування, коли їх змушують діяти відповідно до стереотипів.
Практичний психолог Анна Мельник
ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «РЕГУЛЯЦІЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ»
З учасниками освітнього процесу першого курсу за професією «Кухар» проведено тренінг на тему « Регуляція емоційного стану» .
Мета тренінгу навчити розрізняти і контролювати свої емоції, освоювати способи саморегуляції.
Здобувачі освіти під час тренінгу мали можливість навчитися різноманітним технікам експрес – регуляції емоційного стану (передавали в малюнку свій настрій). Вони навчилися різними способами управляти диханням, тонусами м’язів, а також оволоділи навичками довільного контролю своїх емоцій.
Кожен учасник висловив свою думку, щодо тієї чи іншої емоції, зрозумів які навички саморегуляції емоційних станів отримав.
Практичний психолог А.Мельник
14 способів зняти стрес
-
1 Гребінець.
Протягом робочого дня, проведеного перед монітором, мімічна мускулатура так напружується, що голова стає важкою і починає хворіти. Один із способів уникнути стресу – розчісування волосся протягом 10-15 хвилин. Ця процедура допомагає "розігнати" кров і розслабити м'язи. -
2 З'їсти морозиво.
Смачна їжа - ефективний антистресовий допінг. Зберегти гарний настрій, зняти стрес допомагає жирна риба, в якій містяться кислоти омега-3, дуже корисні для нервової системи. Якщо не любите рибу, з'їжте морозиво або банан. Ці продукти діють не гірше антидепресантів.
3. Масаж.
Щоб зберегти енергію, масажуйте по 30 секунд точки, що знаходяться під носом, між бровами, під нижньою губою і в центрі долоні. -
4. Потерти долоні.
Ще один простий спосіб скинути нервове напруження і уникнути стресу. Потрібно щосили потерти долоні одна об одну, поки вони не стануть гарячими. Також корисно гарненько розтерти вуха. Так ви зможете підбадьоритися і зосередитися на роботі.
5. Змити конфлікти і стреси.
Справитися з емоційним негативом допомагає 15-хвилинний душ. Встаньте під теплі струмені води, щоб вони масажували голову і плечі. Незабаром ви відчуєте, як вода забирає із собою все непотрібне.
6. 27 предметів.
Східні практики навчають: «Хочете позбутися смутку, пересуньте 27 предметів в будинку». Вважається, що це звільняє простір для енергії, яка зможе безперешкодно ковзати в правильному напрямку. Спробуйте даний метод, і самі переконаєтеся, що він допомагає мозку переключитися, відволіктися від проблем і відпочити.
7. Сходи.
Влаштуйте 30-секундну пробіжку вгору і вниз - це вправа посилить приплив кисню до частин мозку, відповідальним за управління емоційним стресом.
8. Фарби.
Психологи виявили, що розфарбовування картинок протягом двох-трьох хвилин в періоди підвищеного стресу в п'ять разів збільшує ймовірність завершення роботи в строк. Тобто ви зможете не тільки пережити стрес, але і, можливо, створите який-небудь шедевр.
9. Чай з гібіскусом.
При накопиченні радикалів людина відчуває почуття тривоги і панічні стану, характерні для стресу. Гібіскус на дає радикалам концентруватися, як би розріджує їх, і таким чином допомагає зняти стрес, не роблячи вас млявими.
10. Помахи руками.
У багатьох людей стрес виражається в тому, що затискаються, втрачають еластичність м'язи плечового пояса, шиї і попереково-крижового відділу хребта – звідси головні болі, і болі в спині. Хорошу допомогу в цьому випадку можуть надати масаж або плавання. Удома і на роботі можна виконувати не складні вправина розслаблення: потрібно обертати руками, згинати їх в різні боки, а ще робити махи ногами.
11. Прибирання.
Розкладання речей по місцях допомагає впорядкувати думки, зосередитися. Крім того, акуратний вигляд полиць, ящиків, шаф дає своєрідний психологічний ефект - зовнішній порядок і організованість людина несвідомо переносить на власне життя.
12. Хвилина на роздуми.
Знайдіть можливість залишитися вдома одному, щоб упорядкувати думки. Включіть улюблену музику, дістаньте з холодильника улюблені ласощі, влаштуйтеся в улюбленому кріслі. Подумайте, чого б вам хотілося найбільше, і запишіть бажання на папері. Вид чіткого плану допоможе визначитися з подальшими діями.
13. Ароматерапія.
Запахи сильно пов'язані з емоційною пам'яттю. Тому дуже корисно мати під рукою аромат, який асоціюється з пережитими хвилинами сильного щастя, захоплення, блаженства. Вдихайте його частіше, це допоможе зберегти гарний настрій.
14. Танці.
Обов'язково танцюйте вдома! Ритмічні рухи під музику добре допомагають зняти стрес. До того ж танці сприймаються як розвага, на відміну від тих же тренувань у фітнес-клубі. -
ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА
Основні завдання служби спрямовані на:
створення умов комфортного освітнього середовища та забезпечення, захисту прав, честі і гідності учнів;
підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;
надавати психологічну підтримку всім суб’єктам навчально-виховного процесу.
Працівник психологічної служби проводить консультаційну, діагностичну, профілактичну, просвітницьку, корекційно - розвивальну роботи.
ЩО РОБИТИ…? …щоб навчитися слухати й чути
Досить часто хлопці й дівчати потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.
Пам’ятай!
- Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
- Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
- Частіше називай ім’я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
- Проявляй щиру зацікавленість.
- Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
- Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
- Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, а ніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення, запам’ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
- Слова - не обов'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.
У тебе проблеми у спілкуванні?
Дотримуйся наступних принципів!
Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.
Пам'ятай!
1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
4. Проявляй щиру зацікавленість.
5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
8. Слова не обов'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ МАЙСТРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ЩОДО ПСИХОЛОГО-КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ,СХИЛЬНИХ ДО ПРОТИПРАВНИХ ДІЙ
1.Створювати умови в навчальному закладі, які б сприяли розвитку особистості в цілому і змусили б її відмовитися від неконструктивних форм реагування на різні ситуації соціуму.
2.Слід бути особливо уважним до соціального мікросередовища, так як підліток потрапивши до поганої компанії, швидко засвоює звички , манери і стиль поведінки такої групи .
3. Насильне відлучення від цієї компанії не дає позитивних результатів, доцільно залучити такого підлітка до позитивної групи з позитивною спрямованістю.
4. Встановлювати з підлітками необтяжливий тактовний контакт поза періодами ефективного напруження.
5. Протипоказаний дріб’язковий контроль, який може викликати бунт, аж до втечі зі школи чи дому, але й не припустима відсутність контролю.
6. Виявляти щиру зацікавленість їх справами та захопленнями. Не допускати формальності і байдужості в спілкуванні.
7. У спілкуванні уникати надмірної директивності, проявів влади, жорсткої вимогливості . Інакше це може привести до загострення реакції емансипації.
8. Можна і треба доручати підліткам керівництво невеликими групами
(під час ділової гри або спортивних змагань).
9. Позитивно впливає і допомагає доброзичливе авансування їх майбутніх
успіхів, заохочення реальних досягнень, які сприяють самоствердженню
підлітка.
10. Вчити підлітків осмислювати свої мотиви, шукати шляхи раціонального
задоволення своїх бажань.
11. Позитивно впливає добре організована фізична праця, оскільки вона дисциплінує і якоюсь мірою емоційно розряджає.
12. Важливо узгоджувати зусилля педагогів і сім’ї . Тільки за умови постійної і злагодженої взаємодії можна одержати позитивний результат .
13. Проводити багаторазові бесіди, рольові ігри з детальним розбором і аналізом ситуації , які допомагають підліткам освідомити свою поведінку і відчуття власного “я”.
14. Важливо створювати самоутвердження в тих сферах діяльності, де підлітки можуть виявити себе найпевніше і природно .
15. Важливо щиро і відверто говорити підліткам про свої почуття і відчуття з приводу їхньої поведінки .
Психологічна служба
Дитина у життєвих обставинах може почуватися розгубленою, скованою страхом. Необізнаність та неспроможність знайти правильне рішення розгойдують її внутрішній спокій. У такі моменти життя дитина нагадує човен під час шторму: «система навігації» вийшла з ладу, величезні хвилі прагнуть розтрощити борти, дощ заливає зверху.
За таких обставин потрібно максимально активізуватися, зібратися духом, щоб обрати правильний курс, аби дістатися до довгоочікуваного берега.
Не завжди дитині вдається це зробити самостійно, в більшості випадків вона потребує допомоги дорослих. Тому так важливо, щоб працівники соціально-психологічної служби правильно будували свої відносини з дитиною, пропонували їй підтримку так, щоб дитина душею та серцем відчула щирість запропонованого і прийняла її.
Лише тоді психолог може стати і маяком, що вказує, куди потрібно пливти, щоб дістатися берега, і диспетчером, що допомагає капітану прийняти правильне рішення в складних обставинах, і чарівником, який надасть віри і впевненості в своїх силах безпосередньо самому капітану.
Це нелегко, бо дитина, яка невпевнена у своїх діях, розгублена, потребує від фахівця значних зусиль, зібраності, майстерності, а водночас і відповідальності, бо лише правильна допомога приведе дитину до змінених поглядів на те, що відбувається, до відродження із руїн, до нового життя, нових можливостей.
Основне завдання в роботі психолога: допомога дітям знайти вихід зі складних життєвих обставин, пережити та подолати страждання, поліпшення духовного і фізичного стану дитини, віднайти внутрішні ресурси для подальшого життя в соціумі. Девізом в роботі був і залишається:
«Невпевненість і страх, мені віднині ви - не друзі!
Виходжу я на зовсім інший свій життєвий шлях!
Не тінь, а світло, світло, бачу я на виднокрузі
І бачу я себе у теплих сонячних руках!»